Управління освіти Кельменецької районної державної адміністрації

Методична робота

# Нова українська школа в дії

   30 листопада 2018 року педагоги Бабинського ЗЗСО знову радо зустрічали колег. Цього разу учасниками семінару-практикуму стали вчителі початкових (1-х) класів Кельменецького р-ну.

Відкрила семінар «Інтегроване навчання – система, підхід та інструмент у формуванні ключових компетентностей НУШ» методист РМК Анжела Володимирівна Грицик, яка окреслила сучасні тенденції у впровадженні Нової української школи в Кельменецькому р-ні та акцентувала увагу на важливості завдань, що стоять перед кожним педагогом на шляху реалізації реформи в освітній галузі.

   Дирекція та учні презентували візитку початкової школи Бабинського ЗЗСО «Нова українська школа: як працює навчальний заклад»

   Досвідом роботи  поділилася учителька Ірина Володимирівна Сосніна. Тематичний день у 1 класі «Чи існує в природі «жива» вода?» (за Inguiry – based learning (навчання через дослідження за запитами дітей)) розпочався, як звичайно, з ранкової зустрічі. Логічним продовженням став Тeam building з використанням набору LEGO «Шість цеглинок». Таємним гостем, який власноруч створив, дослідив та відкрив першокласникам  рецепт  «живої» води, став учень Іванівецького ЗЗСО Гуцул Іван. Вчителька разом з учнями в рамках уроків продемонстрували, як вони проводять дослідження, організовують групову роботу, впроваджують інтегрований підхід. Учні працювали над дослідницькими та проблемними запитаннями, спостерігали під час дослідів за різними станами води, отримали уявлення про атоми і молекули і навіть створили «штучний сніг». Діти активно висловлювали свою думку, продовжували вчитися слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.

Модератор живої бібліотеки «Право на помилку: невдача – це не протилежність успіху, а лише сходинка до нього» Анжела Володимирівна Грицик  запросила  присутніх перегорнути сторінки живих книг:

- Ірина Унгурян, доцент кафедри педагогіки, психології та теорії управління освітою ІППОЧО, тренер НУШ, член творчої групи по створенню Державного стандарту початкової освіти та освітньої програми під керівництвом Р. Б. Шияна;

- Орина Черновська, мати першокласника;

-Тетяна Костащук-Мазур, учителька початкових класів ЗОШ № 19 Чернівецької міської ради, тренер НУШ;

- Ірина Сосніна, учителька початкових класів Бабинського ЗЗСО, тренер НУШ.

Фокус – група «Лайфхаки ефективного навчання», підбиття підсумків та вироблення рекомендацій відбулися за круглим столом, де під керівництвом голови РМО Самошиної Валентини Миколаївни, у ході конструктивної розмови, також були обговорені перші досягнення та перспективи впровадження Концепції розвитку початкової освіти в Кельменецькому р-ні.

Семінар закінчився. Та не закінчилась кропітка праця вчителя. І тут хочеться згадати слова Любомира Гузара, які в реаліях сьогодення актуальні, як ніколи: «Робіть свою роботу, те, до чого ви покликані. Робіть добре, незалежно від того, хто при владі і які виклики перед нами»


«Формування ключових компетентностей учнів на уроках хімії та біології».

У листопаді на базі Лівинецької ЗОШ проведено районний семінар-практикум вчителів природничого циклу  теми «Формування ключових компетентностей учнів на уроках хімії та біології».  

          Учасників семінару привітали директор навчального закладу Лілія  Олександрівна Мельник  та  учнівський колектив. У візитці учні розповіли про цікаве життя та навчання, їхні задуми, сподівання і побажали плідної праці.

         Семінар відкрила методист РМК Анжела Володимирівна Грицик, яка ознайомила учасників із програмою роботи семінару. 

      Учителі відвідали урок біології у 6 класі на тему «Одноклітинні твариноподібні організми»(вчитель  Яна Сергіївна Чубатько). Вона уміло налаштувала учнів на урок, створила сприятливий мікроклімат, вдало провела мотивацію навчальної діяльності учнів. Шестикласники  працювали у групах. Упродовж уроку Яна Сергіївна використовувала комп’ютерну презентацію, ставила проблемні питання, пропонувала  інтерактивні вправи, постійно змінюючи види діяльності на уроці. Урок був цікавим, змістовним, насиченим новою  інформацією. Рефлекція показала, що учні дізналися багато корисного на уроці про одноклітинні твариноподібні організми.

       Ключовим елементом семінару був  майстер-клас з вчителями району, який провела вчительхімії  Валентина Іванівна Лакуста на тему «Мотивація до навчання як головна умова розвитку творчого мислення учнів». Під час майстер-класу присутнім  було запропоновано бути в ролі учнів і на особистому досвіді оцінити ефект від різних форм роботи на уроці хімії. Особливу увагу булоприділено диференціації освітнього процесу в межах уроку та формуванню ключових компетентностей під час виконання різних експериментів. Було представлено відео  Власової Анастасії, в якому   учениця дослідила  вплив Coca colu на організм людини.

       Особливо цікавим  був  виступ екологічної агітбригади  «Юні екологи»  на  тему  «Хай світ славиться любов’ю».  Діти з великим задоволенням виконували  ролі, майстерно  перевтілившись у той чи інший  образ. Декламуючи вірші та виконуючи музичні композиції, прагнули донести до кожного учасника заходу розуміння цінності та неповторності життя кожного з нас.

     Підсумок семінару було проведено у формі круглого столу. Методист РМК Анжела Володимирівна Грицик наголосила, що компетентнісна освіта зорієнтована на практичні результати, досвід особистої діяльності, вироблення ставлень, що зумовлює принципові зміни в організації навчання, яке стає спрямованим на розвиток конкретних цінностей і життєво необхідних знань і умінь учнів.  

    Учасники семінару ділилися враженнями, обмінювалися думками від побаченого та почутого.

     По завершенні роботи було прийнято ряд рекомендацій .


Районне методичне об’єднання вчителів французької мови в Нелиповецькому НВК

30 листопада 2018 року в Нелиповецькому НВК відбувся районний семінар вчителів французької мови на тему: «Організаційно-педагогічні умови ефективного впровадження у практику нових державних стандартів і технологій».

Творча група учнів та адміністрація навчального закладу радо зустріли учасників семінару. Школярі охоче розповіли про цікаве, змістовне життя, про свої досягнення, задуми. Надія Іванівна Балинська, директор школи, детальніше познайомила з педагогічним колективом, його досягненнями, напрацюваннями, планами і побажала плідної праці.

Методист РМК Євгенія Вікторівна Яцишена детально ознайомила з планом  та відкрила роботу семінару.

Вчитель французької мови Ранецька Т.С. запропонувала увазі наступні заходи:

1. Відкритий урок в 9 класі:«Відомі люди Франції. Наука і освіта», на якому учні мали змогу ознайомитись з новими поняттями, розвинути навички роботи над проектом, комунікативні уміння; розкрити значення винаходів видатних вчених для людства; виховувати творчу активність, ініціативність, бажання навчатися, формувати громадянську відповідальність.

2. Конкурс поезії «LessiaUkraїnkaLespérance»  сприяв вихованню в старшокласників естетичних смаків та пізнавальних інтересів.

Практичним психологом НВК Федорюк Н.А. був проведений міні-тренінг на тему: «Формування навичок ефективної взаємодії в колективі», де учасники МО мали змогу розвантажитись і краще пізнати свій творчий потенціал.

На «Методичних посиденьках» методист РМК Яцишена Є.В. розповіла про формування ключових компетентностей на уроках французької мови та про впровадження у практику нових державних стандартів і технологій. Відбувся  огляд нормативних документів, новинок психолого-педагогічної літератури та матеріалів з іноземної мови. Члени журі олімпіади районного рівня зробили детальний аналіз  учнівських робіт, вказали на окремі  недоопрацювання.

В «Творчій лабораторії» вчителі французької мови поділились своїми творчими надбаннями та досвідом роботи і прийшли до висновку, що «знання однієї  мови дозволяє увійти  в коридор життя…», а чим більше мов буде знати сучасний вчитель, тим більше дверей для нього відчинить життя.

По завершенні роботи семінару було прийнято ряд рекомендацій.

 


«Впевнений старт- фундамент успішної підготовки дітей до навчання в школі»»

У листопаді на базі дошкільного навчального закладу №2 смт. Кельменці проведено семінар – навчання вихователів старших груп дошкільних закладів району на тему «Програма «Впевнений старт- фундамент успішної підготовки дітей до навчання в школі»»

Представлені форми роботи: –«Бенефіс книжки» Хрестоматія літературно- художніх творів з методикою використання «Книжка щодня» ознайомила директор закладу А.В.Руда; практичний показ заняття в старшій групі на тему дня : «Перетворення: що можливо, а що ні» продемонструвала вихователь-методист Г.К.Юрнюк та музичний керівник В.І. Власова.

Вихователь – методист Бабинського дошкільного навчального закладу А.А.Карапчієвська ознайомила присутніх із методом «Лялька як персона» для соціального і психологічного розвитку дитини.

Наостанок, для підтримки позитивного настрою і збагачення педагогічного досвіду вихователів, директор ДНЗ провела семінар-тренінг «Вперед і вгору». Для завершення семінару –навчання та підведення підсумків до слова запросили начальника відділу моніторингу, інспектування навчальних закладів та методичної роботи управління освіти райдержадміністрації Л.П.Андрущак.


Формування національно-патріотичних цінностей на уроках зарубіжної літератури та в позакласній роботі

    За вікном листопад, але зима вступила у свої права! Природа одягнулася в зимовий одяг і подарувала нам прекрасний настрій.

        Саме на таких піднесених емоціях ми,  вчителі зарубіжної літератури району, 20 листопада 2018 року завітали до Бабинської ЗОШ на  семінар.

Цікавою і методично-обгрунтованою була тема «Формування національно-патріотичних цінностей на уроках зарубіжної літератури та в позакласній роботі».

      Цьогоріч Бабинська школа, мабуть,  найбільше з усіх шкіл району зустрічала гостей. Відгуки були найкращі!

      Теплою була зустріч з дирекцією та педагогічним колективом закладу. Чудова аура огорнула нас теплом і затишком. Вразила візитка школи,  в якій учні гідно захистили свої досягнення, ознайомили з цікавим та змістовним життям. Уяскравленням дійства була співпраця учнів, батьків, учителів. Це є прикладом особистісно-зорієнтованого триєдиного навчання (батьки, вчителі, діти). Такий тісний зв’язок – чудовий приклад для підростаючого покоління.

        Цікавою була робота в творчій лабораторії вчителя Катерини Віссаріонівни Паращук, яка запросила нас до семикласників на урок за темою: «В. В. Биков «Альпійська балада. Образи Івана Терешки і Джулії. Представлення сили дружби й кохання світу насильства».

На уроці були зреалізовані змістові лінії літературної освіти:

  • емоційно-ціннісна;
  • літературознавча;
  • розвиток вмінь і навичок читацької діяльності, формування етичної позиції учнів.

Цікавими були прийоми і методи:

  • обери позицію;
  • характеристика образів;
  • робота з цитатним матеріалом;
  • порівняльний аналіз епізоду фільму;
  • палітра емоцій.

Учні отримали знання, а присутні вчителі  – насолоду та задоволення від їхньої роботи. Ноти патріотизму, любові до людей, до своєї країни неньки України звучали упродовж уроку.

       Релаксаційним етапом для учителів семінару був психологічний тренінг «З Україною в серці» - із досвіду методичної скарбнички Малай І. І. – психолога, директора ДНЗ «Іскринка» с. Бабин. Учасники семінару за планом працювали із координатором тренінгу, а саме: співали українські пісні, відповідали на питання,  пов’язані з Україною, вирішували проблеми разом,  ще раз переконуючись,  «Що один у полі не воїн».

   Іванна Іванівна Малай досягла мети тренінгу, і кожен учасник ще раз усвідомив себе справжнім патріотом своєї Батьківщини, отримавши на згадку  «Сердечко України».

    В актовій залі школи відбувся  виховний захід, приурочений Дню Гідності та Свободи «Герої не вмирають, просто йдуть». Захід зітканий із почуттів, емоцій, образів через сприйняття поезії, музики, танців. Виховної мети досягнуто!

        Учасники семінару активно долучилися до роботи  методичної панорами, обговорюючи урок та виховний захід.

      Євгенія Вікторівна Яцишена, методист РМК, члени журі районного етапу олімпіади по зарубіжній літературі детально обговорили результати та вказали на окремі  недоопрацювання.

     По завершенні роботи було прийнято ряд рекомендацій.

   Залишали стіни Бабинської ЗОШ  з хорошими враженнями та гарним настроєм.


«Формування особистості молодшого школяра з орієнтацією на творчість В.О. Сухомлинського та впровадження його вчення в умовах сучасного закладу».

           22 листопада  в Бернівському НВК  відбувся семінар вчителів 3-х класів на тему: «Формування особистості молодшого школяра з орієнтацією на творчість В.О. Сухомлинського та впровадження його вчення в умовах сучасного закладу».

            Семінар розпочався з візитки закладу, яка була представлена учнівським, педагогічним та батьківським колективами, по завершенню якої  методист  районного   методичного кабінету  управління  освіти   Грицик  Анжела  Володимирівна ознайомила присутніх з планом роботи  та побажала   плідної  праці.

        Ранкову зустріч у 1-у  класі провела Ляшок Л.Г. на тему «Доброта». Учні привітали всіх присутніх, один одного, побажали  гарного настрою та  налаштували на хвилю позитиву.

        Якубаш Галина Іллівна  презентувала урок  літературного читання  з елементами інтеграції у 3-у  класі  на тему : «В.О.Сухомлинський «Добре слово»». На уроці учитель застосувала багато інтерактивних методів : робота в групах, в парах, читання ланцюжком, читання в ролях, презентації домашніх груп.

         Сироїд Т.В., вчитель 4-го  класу, провела виховний захід  на тему «Вчитель добра і краси». Діти продемонстрували інсценізації В.О. Сухомлинського: казки «Пелюстка і квітка» та оповідання «Як Павлик списував у Зіни задачу».

            Кушнір К.П., вчитель Вовчинецького НВК презентувала панораму досягнень «Педагогічні технології вчителя-майстра. Шляхи професійного успіху».

              Дєдова Л.Г. вчитель Ленковецького НВК  розповіла про розвиток критичного мислення у молодших школярів.

Бешлей Т.А., класний керівник 5- го  класу та Федорук Л.Д. вчитель української мови та літератури разом із учнями підготували  відеопрезентацію «Книга Добра», де учні читали власні вірші про добро.

Учасники семінару із задоволенням брали участь у всіх видах роботи.

Керівник  районного методичного  об' єднання  вчителів    3-х класів  Голяк Ольга Григорівна  підвела  підсумки  проведення      семінару-практикуму, систематизувала  почуту  за день  інформацію  та подякувала  усім  за  активну  участь  у  підготовці  програми   семінару.

           По завершенню заходів  Грицик А.В.    обговорила     запропоновані  рекомендації  та  затвердили  їх.

 


Семінар вчителів початкових класів

      8 листопада 2018 р. на базі Зеленецької ЗОШ проведено районне методичне об’єднання вчителів 2-их класів на тему: «Розвиток критичного мислення школярів початкової ланки освіти як невід’ємна складова Концепції НУШ».

        Школа радо зустріла вчителів візитною карткою, де розповіли про історію закладу та успіхи і досягнення учнів.

        На урок літературного читання на тему: «Білоруська народна казка «Легкий хліб» запросила вчитель Ряба Іванна Вікторівна. Другокласники у цікавій та змістовній формі розповідали та досліджували, що хліб «легким» не буває і його потрібно шанувати та берегти.

       Учні 4 класу, класовод Пасічник - Круглянко Олеся Дмитрівна, на виховному заході «Хліб – усьому голова» музично-хореографічною композицією виховувала потребу берегти цю святиню.

      Учасники семінару побували на «Веселій перерві» для учнів початкової школи, яку провела педагог - організатор Пуюл Віолета Іванівна.

    Під час обговорення вчителі прослухали методичне інформування-презентацію «Використання критичного мислення молодших школярів».        

      Презентували вчитель Бурдюзького НВК Іванова Т. М. та вчитель Новоселицького НВК Платон Л. В. Колеги ділилися педагогічним досвідом на тему: «Впровадження технологій критичного мислення на уроках в початковій школі».

    По завершенні семінару вироблено та прийнято методичні рекомендації, які вчителі використовуватимуть у своїй практичній діяльності.

Методист РМК Грицик Анжела Володимирівна наголосила на важливості розвитку критичного мислення як невід’ємної складової Концепції НУШ.


«Освіта навпаки», або «Першопрохідці-STEM»

02.11.2018 в ДНЗ с.Бабин відбулося засідання методичного об’єднання директорів закладів дошкільної та заступників директорів загальної середньої освіти з питання: «STEM – освіта. Іграшки та ігрові посібники в системі засобів формування життєвої компетентності дітей дошкільного віку."

З темою «Освіта навпаки», або «Першопрохідці - STEM» (про впровадження інновацій в навчально-виховний процес ДНЗ) всіх присутніх ознайомила директор ДНЗ Малай І.І. Наступний етап роботи - фрагмент інтегрованого  заняття  в середній групі «Подорож Лего-чоловічків», вихователь  Черновська О.Р., де діти разом із вихователем показали різні види роботи з лего кубичками. Подарували всім посмішки веселі клоуни з дітьми, батьками та вихователем старшої групи Карапчієаською А.А. У «Парку розваг» ( спортивному святі з елементами використання STEM – ігор). А все почуте і побачене закріпили під час практичної роботи «Почніть робити те, що потрібно. Потім робіть те, що можливо. І ви раптом виявите, що робите неможливе» який провела з учасникамиметодичного об’єднання директор ДНЗ І.І.Малай. Діти отримали незабутні враження, а батьки та учасники методичного об’єднання здобули нову інформацію про STEМ освіту.


Відбувся семінар вчителів української мови та літератури району

     26 жовтня 2018 року на базі Івановецької  ЗОШ проведено районний семінар вчителів української мови та літератури. Цікавою та методично-вмотивованою була тема освітнього заходу: «Формування компетентностей учнів на уроках української мови і літератури та в позаурочний час».

       Учасників семінару радо зустріла  адміністрація закладу: Руслана  Сливка – директор,  Оксана Дзик – заступник директора з навчально-виховної роботи та  Оксана Гуцул – заступник директора з виховної роботи. Учні та вчителі  привітали гостей у стінах школи, познайомили з цікавим та змістовним життям навчального закладу.

          Відкрила роботу семінару та ознайомила з його програмою Євгенія Яцишена,  методист РМК.     

         Сучасна школа вимагає новітніх технологій. Саме такий особистісно-зорієнтований урок провела Юлія Базь, вчитель української мови та літератури. Ряд інноваційних методів та прийомів  використано для реалізації теми і мети уроку: «Літературне конфетті», «Цифрограми», «Розв’язування літературних кросвордів», «Робота в групах», «Метод проектів», «Акваріум», «Коло Вена».

      Тісна співпраця вчителя і учнів на уроці та атмосфера партнерства допомогла реалізувати тему  «Розвиток загальнокультурної компетентності учнів на уроках української літератури. Урок-проект. Т. Шевченко. Балада  «Тополя». Семикласники майстерно інсценізували зміст шевченкових творів, зіграли роль головних героїв, аналізували композицію та художні засоби балади. «Ой чиє ж то жито…»  - народна балада прозвучала у виконанні жінок-учасниць сільського аматорського ансамблю.

       Надзвичайно цікавим був фрагмент уроку-пазлу у 5 класі «Мовознавчі інвестиції» (Повторення  та узагальнення вивченого матеріалу з теми «Будова слова. Орфографія»), проведений Тетяною Алієвою, вчителем української мови та літератури. Вдало розроблений «пазл» був насичений створенням фірм, виборами секретаря, президента та охоронця часу для кожної мовознавчої фірми-студії. На уроці учні працювали  з  тестами, що є підготовкою до ЗНО, використовували «хмари слів», «пазли думок», створювали та наповнювали скарбнички з орфографічними правилами. Саме на такому фрагменті уроку вчителі побачили розвиток математичної та    підприємницької компетентності, а поряд з цим і шляхи підвищення грамотності учнів.

       За ключовою компетентністю НУШ Тетяна Алієва провела майстер-клас учасника Всеукраїнського науково-педагогічного проекту «Філологічний олімп» з теми «Формування підприємливості й ініціативності учня як готовності до інноваційної діяльності в умовах динамічного світу».

       «Людина приходить у світ для добра» - такий лейтмотив звучав упродовж уроку доброти «Квітка сонця», проведений вчителем української мови та літератури Оксаною Гуцул. На уроці учні обмінювалися думками-роздумами, створювали асоціативні ланцюжки, аналізували оповідання В. Сухомлинського, обговорювали інтернет-матеріали про людей з особливими потребами, розповідали про допомогу хворим людям свого населеного пункту. Роботу груп підсумували модератори, які захищали створені спільно проекти: «дерево – «Я – людина», «дерево добрих справ», «дерево толерантності», «дерево дружби».

    Учасники семінару із захопленням розглядали виставку робіт учнів філії  районної художньої  школи  (вчитель  Дмитро Бескубський). Перегляд  художніх  робіт супроводжувався  майстерною грою на скрипці учениці 3 класу  Софії  Якубенко.

      Під час засідання круглого столу «Мозаїка думок» учасниками семінару проаналізовано та обговорено заходи, представлені учнями і вчителями закладу.

      На оптимістичних нотах творчості, впровадження нових ідей на шляху до НУШ було підведено підсумки та прийнято ряд  рекомендацій.


«Формування в учнів позитивної мотивації до навчання шляхом створення умов для творчого розвитку кожної особистості».

25 жовтня 2018 року на базі Мошанецької ЗОШ відбувся районний семінар вчителів фізики на тему «Формування в учнів позитивної мотивації до навчання шляхом створення умов для творчого розвитку кожної особистості».

Зустрів гостей семінару учнівський колектив, презентувавши візитну картку школи, де школярі розповіли про змістовне життя навчального закладу та представили свої перші досягнення в проекті «Демократична школа».

Семінар відкрила методист РМК Паламар Т.М., яка ознайомила присутніх з планом роботи. На уроці фізики в 7 класі на тему «Прямолінійний рівномірний рух. Швидкість прямолінійного рівномірного руху» Кушнір Д.П., використовуючи інноваційні технології, майстерно поєднав різні форми та методи роботи, показуючи важливість та практичне застосування даного матеріалу.

Керівником районного методичного об’єднання вчителів фізики Руснаком В.В. проведено майстер-клас по розв’язуванню задач, надано методичні поради щодо підготовки учнів до ЗНО.

Під час інформаційно-практичного дайджесту вчителі фізики зупинилися на питанні виконання заходів щодо проведення в 2018/2019 н. р. в закладах освіти району Року фізики, обговорили участь учнів району в Міжнародному конкурсі «Левеня».

По завершенню семінару за круглим столом проведено обговорення уроку, прийнято рекомендації та підведено підсумки роботи.

Робота вчителів фізики була продуктивною, творчою, цікавою і результативною.


Формування в учнів позитивної мотивації до навчання шляхом створення умов для творчого розвитку кожної особистості

23 жовтня на базі Вовчинецького НВК відбувся районний семінар вчителів математики з теми: «Формування в учнів позитивної мотивації до навчання шляхом створення умов для творчого розвитку кожної особистості».

Учасників семінару радо зустріли директор  НВК Філіпець Л.Г., учнівський та педагогічний колективи. Методист РМК Паламар Т.М. ознайомила присутніх з планом проведення семінару.

Вчителі математики відвідали  урок у 5 класі на тему: «Додавання і віднімання натуральних чисел», на якому вчитель математики Влад К.Д., використав різні методи, форми та прийоми роботи, де учні могли краще закріпити вивчену тему. Ввесь урок був побудований на місцевому матеріалі.

На високому методичному рівні пройшов майстер-клас, який провела з учасниками семінару вчитель Кельменецького ліцею-опорного закладу Чебан А.Г.  Вчителі району попрактикувались у розв’язуванні задач на продуктивність та відсотки.

 Відбувся інформаційно-практичний дайджест «Сучасні інформаційно-комунікаційні технології на уроках математики». Вчитель Влад К.Д. поділився досвідом роботи з впровадження ІКТ на уроках математики.

 Під керівництвом методиста РМК Паламар Т.М. жваво пройшло обговорення  про участь в міжнародних проектах «Матіфік в Україні» та «Міксіке в Україні», а також про участь у турнірі юних математиків Буковини. У обговоренні взяли участь Коваль А.В., вчитель математики Нелиповецького НВК та Чебан А.Г., керівник районного методичного об'єднання вчителів математики.

Підсумок семінару було проведено у формі круглого столу, під час якого учасники семінару ділилися враженнями, обмінювалися думками від побаченого та почутого. Запрошені вчителі відзначили високий професійний рівень педагогів, доцільність і практичність такого методичного заходу.


Екологічна освіта в концепції НУШ

25 жовтня 2018 року на базі Івановецької ЗОШ проведено районний семінар учителів 4 класів: «Екологічна освіта в концепції НУШ». 

Семінар розпочався з візитки школи, яка була представлена учнівським колективом, по завершенню якої  Грицик  Анжела  Вікторівна  ознайомила присутніх з планом роботи.

У ході семінару Дзик О.А., заступник директора з навчально-виховної роботи,  зупинилась на особливостях впровадження екологічної освіти в систему роботи закладу та презентувала алгоритм роботи над даною проблемою. Досвід роботи  закладу з теми екологічного виховання було представлено у формі інтелект-карти, де основна увага зосереджувалася на інструментарії, за допомогою якого відбувається реалізація даного напрямку роботи.

Гуцул Тетяна Степанівна, класовод 4 класу, провела урок з природознавства на тему «Про що може розповісти карта», в ході якого учні вдосконалювали вміння користуватись картою, розрізняти план і карту, знаходити місце розташування об’єктів на карті та глобусі, розвивали вміння порівнювати, співставляти, узагальнювати та аналізувати інформацію. Впродовж уроку учні працювали в командах: дослідники-естети, дослідники-екологи, дослідники-краєзнавці та дослідники-енциклопедисти.

У формі скрайбінг учитель початкових класів Гуцул Т.С. поділилась досвідом роботи з методики організації науково-дослідної діяльності з учнями початкових класів. Як кінцевий результат роботи представлено захист науково-дослідницької роботи учня 6 класу Гуцула  Івана, переможця Національного етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту експериментально-дослідних робіт  з природознавства «Юний дослідник» на тему: «Дослідження токсичного впливу продуктів харчування через біотестування інфузорії туфельки (Paramecium caudatum) та визначення альтернативи для школярського ланч-боксу».

Учасникам семінару було презентовано «Учительське ноу-хау» авторських напрацювань Гуцул Т.С.

Учні філії художньої школи, керівник Бескубський Д.В., запросили присутніх на  виставку дитячих робіт на екологічну тематику «Природа - вічний зразок мистецтва».

 Практичним психологом Якубенко В.В. з учасниками районного семінару було проведено психологічну майстерню кольорового настрою, на якому учасники мали змогу ознайомитись з методами кольоро-, музико- та ізо-терапії.

Учасники семінару із задоволенням брали участь у всіх видах роботи.

     По завершенню заходів  Грицик А.В. було підведено підсумки семінару та прийнято ряд рекомендацій.


Відбулося виїзне засідання ради

районного методичного кабінету

      12 жовтня 2018 року, у пятницю, на базі Бабинської ЗОШ відбулося виїзне засідання ради РМК.

На засіданні присутні: заступник начальника управління освіти Галай Жанна Олександрівна, члени ради, заступники директорів шкіл з навчально-виховної роботи.

Заступник начальника управління освіти Галай Жанна Олександрівна та завідувач районним методичним кабінетом Матковський Олег Віссаріонович  привітали присутніх з початком роботи і побажали плідної праці.

Завідувач РМК Олег Матковський ознайомив  з порядком денним засідання ради райметодкабінету.

Мета засідання ради РМК - розглянути питання  інтегрованого навчання та проектної діяльності  як основи формування ключових компетентностей у контексті реформи НУШ та реалізації самоосвітньої діяльності вчителів.

Досвідом роботи з даних питань поділилися вчителі Бабинської ЗОШ.  Сосніна Ірина Володимирівна  продемонструвала,  яким має бути урок у 1-у класі через інтегроване навчання  як систему, підхід та інструмент у формуванні ключових компетентностей НУШ.

Вчитель англійської мови Андрущак Аліса Спиридонівна запросила на фрагмент уроку англійської мови у 1-у класі на тему: «Моя сім'я» (за ідеями Аманди Девіз).

Досвідом роботи та своїми напрацюваннями по впровадженню проектних технологій у школі поділились  вчитель географії  Долга Наталія Володимирівна та вчитель інформатики Кульчак Марина Венедиктівна. Наталія Долга презентувала  досвід роботи з реалізації проекту «У стилі ЕКО: учора, сьогодні, завтра».

Марина Кульчак, як керівник гуртка «Робототехніка», продемонструвала шляхи  реалізації проекту  «FIRST LEGO League».

Як саме у школі реалізується самоосвітня діяльність вчителів у проекті «EdCamp» повідомили  вчитель хімії Сторчак Тетяна Вікторівна та заступник директора з виховної роботи Андрущак Аліна Анатоліївна.

В роботі  ради  розглянуто ряд  важливих питань порядку денного.

Під час підведення підсумків обговорено рекомендації та висловлено побажання щодо подальшого проведення засідань ради районного методичного кабінету саме  на базі закладів загальної середньої освіти району


Семінар керівників закладів освіти району

19 жовтня відбувся семінар керівників закладів загальної середньої освіти Кельменецького району з проблеми «Формування управлінської компетентності керівника сучасного закладу освіти в парадигмі нової української школи». Форма проведення семінару – методичний міст, своїм досвідом  роботи  з  колегами  ділились  директори  СЗОШ  І-ІІІ  ст.  с.Бабин,

 с. Лівинці, СЗОШ І-ІІ ст. с. Вартиківці, Мошанець, Вовчинецького Бернівського, Михайлівського НВК.

Начальник управління освіти райдержадміністрації Мартинюк Любов Іванівна  ознайомила   з програмою семінару усіх присутніх і побажала плідної праці: - «Щоб Концепція «Нова українська школа» була успішно впроваджена, директори шкіл мають стати лідерами змін. Від Вашого професіоналізму, мобільності, спроможності, творчого підходу до справи залежить доля освітніх реформ».

У СЗОШ  І-ІІІ  ст.  с. Бабин учасники семінару  відвідали  урок   «Я досліджую світ», де вчитель Сосніна Ірина Володимирівна  продемонструвала,  яким має бути урок у першому  класі через інтегроване навчання  як систему, підхід та інструмент у формуванні ключових компетентностей НУШ. Вчитель географії   Наталія Володимирівна Долга презентувала  досвід роботи з реалізації проекту «У стилі ЕКО: учора, сьогодні, завтра». Вчитель інформатики Кульчак  Марина Венедиктівна, як керівник гуртка «Робототехніка», продемонструвала шляхи  реалізації проекту  «FIRST LEGO League».

Вчителі початкових класів Вовчинецького НВК Філіпець Ольга Василівна та Галунка Людмила Іванівна презентували свої напрацювання, а саме методику створення лепбуків.

Адміністрація Вартиковецької ЗОШ  продемонструвала впровадження  реалізації Концепції «Нова українська школа» через навчально-методичне забезпечення для першокласників.

Директор Мошанецької ЗОШ  Коржук  Віра  Зотіївна поділилася з досвідом участі у проекті «Демократична школа».

         У  Бернівському НВК, директор закладу Галатович Світлана Валеріївна та  педагогічний колектив ознайомили з основними  завданнями сучасного директора освітнього закладу та практикою взаємодії між батьками,спонсорами, адміністрацією.

Вчитель Михайлівського НВК Перепелюк Вікторія Вікторівна презентувала калейдоскоп унаочнення «Методичні бюлетні» для роботи з учнями початкової школи.

Адміністрація  Лівинецької ЗОШ поділилась своїми методами розвитку початкової школи в умовах реалізації Концепції «Нова  українська  школа».


Наочність як засіб словникового запасу молодших школярів

  16 жовтня 2018 року на базі Вороновицького НВК відбувся районний семінар вчителів англійської мови з теми «Наочність як засіб словникового запасу молодших школярів».

      Педагоги та учні Вороновицького НВК на чолі з директором Польською Іреною Пилипівною  щиро зустріли   учасників семінару. Під час  візитки учні творчо і натхненно розповіли про свою школу, вчителів та учнів, а педагогічний колектив привітав учасників веселим таночком.

      Учитель англійської мови  Білик Наталія Володимирівна  провела відкритий урок у 4 класі з використанням різних форм роботи на тему «Шкільне життя». Під час уроку учні повторили  лексику з теми, вчилися читати слова та виділяти спільний звук, читати та перекладати прислів’я. На уроці учні показали індивідуальні проекти: презентація «Наша школа», кросворд шкільних слів (ключове слово favorite), розповіді про улюблений день та уроки цього дня. Також на уроці було представлено різні види наочності, які сприяли  кращому розумінню та засвоєнню англійської мови, її лексичних одиниць, граматичних структур, фонетичного аспекту. Так як розрізняють два види наочності: слухову (озвучення образу) та зорову (вербально – графічна), тому вчитель  уміло поєднала слово і різні види наочності.  

         Керівник районного методичного об’єднання вчителів англійської мови Андрущак Аліса Спиридонівна продемонструвала відео урок у 1 класі «Моя сім’я», на якому було представлено різні форми роботи  згідно рекомендацій концепції нової української школи. Аліса Спиридонівна продемонструвала як  доцільно  використовувати наочність: як стимулювання процесу засвоєння матеріалу, як додатковий засіб запам'ятовування і збереження інформації, як яскравий опорний сигнал, що сприяє розвитку таких здібностей дитини, як уява, зорова та емоційна пам'ять. Також було  враховано відсутність попереднього навчального досвіду в маленького учня, а тому вчитель  опиралась на досвід, набутий ним у дошкільний період (уміння розглядати й обговорювати зображене на малюнках; навички розмальовувати, вирізати, клеїти, ліпити, співати, танцювати, розповідати вірші, виконувати фізичні рухи, розігрувати короткі сценки тощо).

     Методист РМК Паламар Таїсія Миколаївна звернула увагу на дотримання методичних рекомендацій щодо проведення уроків у початкових класах, особливо в 1 класі згідно рекомендацій щодо викладання в  НУШ. Таїсія Миколаївна наголосила, що застосування різних видів наочності на уроках іноземної мови у початковій школі актуально  в сучасній освіті, особливо важлива роль наочності в процесі розвитку мислення у школярів молодшого віку. Ефективність оволодіння мовним матеріалом молодшими школярами залежить від правильного поєднання різних видів наочності, використання різних видів наочності в тісному зв’язку з різними формами, методами та прийомами навчання, підтримання мотивації до вивчення іноземної мови в цілому. Формування іншомовної комунікативної компетентності у дітей молодшого шкільного віку неможливе без доцільного застосування різних видів наочності.

Таїсія Миколаївна також наголосила, що гра, як відомо, є природнім середовищем спілкування дітей. Для набуття первинного іншомовного комунікативного досвіду варто застосовувати різноманітні ігрові завдання: ситуативні, змагальні,  ритмомузичні та художні, усвідомлюючи їхній потенціал в іншомовному навчанні. Використовуючи гру на уроці, учителю потрібно чітко розуміти той дидактичний результат, який планується отримати. Але цей результат не може бути мотивом для діяльності дитини. Гра повинна змінювати взаємостосунки між дітьми і дорослим вчителем: вчителю бажано шукати можливість приймати участь і грати разом з дитиною тому, що атмосфера гри руйнується під оком стороннього спостерігача.

По завершенню семінару було прийнято методичні рекомендації.


Тренінгове навчання «Я хочу знати свої права!»

Сьогодні, 20 вересня 2018 року, на базі районного дитячо- юнацького центру під керівництвом методиста ДЮЦу Інни Гергелійник, методиста райметодкабінету Інни Яцишеної та головного спеціаліста управління освіти з питань молоді та спорту Євгена Паламарчука відбулося тренінгове заняття "Я хочу знати свої права".

Учасниками тренінгового навчання стали лідери учнівських колективів закладів загальної середньої освіти району. Діти мали можливість попрацювати над різними завданнями: «Дерево права» , «Одинаковий горіх», «Комендантська година». Колективно дали визначення, «…що ж таке право?», визначили, які види прав бувають, мали змогу познайомитися зі змістом статей із Конвенції ООН з прав дитини, які презентував Євген Паламарчук – головний спеціаліст з питань молоді та спорту Кельменецької райдержадміністрації. В кінці тренінгу учасники попрацювали над реальними ситуаціями, визначили, які права порушувалися та куди варто звернутись по допомогу. Діти не лише дізналися про права та обов?язки, а і зрозуміли їх значущість, познайомились із документами, які захищають і охороняють права дитини в нашій країні.

Учасники тренінгу зробили висновки, що кожна дитина потребує піклування і доброзичливого ставлення до себе, відчуття необхідності, саме ці чинники і впливають на здоровий розвиток дитини, формування її особистості, моральних та етичних норм. Кожен учасник проведе подібне заняття у своїх шкільних колективах, побудуть в ролі редактора газети та попрацюють над конкурсним завданням " Краща сторінка правої газети».

?????????»?????° ?????? ?????? ?????????????° ?????»?????? ???µ?»?????µ???µ??????????.