Успіхи учителів району на V хакатоні «STEM-урок: методичні підходи та гендерні стереотипи»
З 31 жовтня по 2 листопада 2019 року у м. Хмельницький відбувся п’ятий хакатон «STEM-урок: методичні підходи та гендерні стереотипи» для вчителів Хмельницької, Рівненської, Тернопільської та Чернівецької областей. Мета заходу полягала у спільній розробці проєктів та методик, які допоможуть вчительській спільноті перевіряти STEM-уроки на наявність гендерних стереотипів та сприятимуть пошуку інноваційних рішень щодо створення сприятливих умов для зацікавленості учнівської молоді вибором STEM-професій. Організатори – CSR Ukraine, експертна організація Центр “Розвиток КСВ” та UNFPA, Фонд ООН у галузі народонаселення. Партнер – Інститут модернізації змісту освіти МОН.
Всього було отримали 192 заявки від вчителів з Хмельницької, Тернопільської, Рівненської та Чернівецької областей. З-поміж всіх учасників та учасниць було обрано 35 учасників, мотивації яких найбільше вразили організаторів. Особливо приємним є те, що серед 4 обраних з Чернівецької області двоє є наші колеги, вчителі Бабинської СЗШ Кульчак Марина Венедиктівна, вчитель інформатики та Сторчак Тетяна Вікторівна, вчитель хімії.
Що ж собою представляють STEM-хакатони? Це 3 неймовірні дні командної роботи, лекції від кращих експертів, майстер-класи із гендерної чутливості, дизайн-мислення, пітчингу, проєктного менеджменту та дизайну презентацій. В результаті генерації нових ідей та рішень, презентації власних напрацювань, чек-пойнтів з менторами для перевірки завдань, крутого нетворкінгу було розроблено проєкти, які учасники будуть в майбутньому впроваджувати у своїх закладах і не тільки. Всього в результаті командної роботи було розроблено 5 проєктів, з яких було обрано 3 найкращі:
І місце – команда Crazy Team з проєктом – «STEM-урок: з чого почати» (Сторчак Тетяна Вікторівна)
ІІ місце – команда #STEM demand з проєктом – «steMentors» (Кульчак Марина Венедиктівна);
ІІІ місце – команда Super Team з проєктом – «Агробізнес територіальної спільноти».
На завершення хочеться сказати словами Валентини Чорноморець, завідувачки сектору досліджень освітніх процесів відділу STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», яка зазначила, що STEM – це не лише про роботу в науці, технологіях, інженерії та математиці, а про життєві компетенції учнів – вміння спілкуватись, працювати в команді, робити проекти. Хакатони – це про партнерство, тому незважаючи на потенційні безсонні ночі, результати та нетворкінг вам принесуть набагато більше енергії».