Відділ освіти Кельменецької районної державної адміністрації

STEM-тиждень у Бабинській СЗШ

Вже третій рік поспіль Бабинська СЗШ Кельменецького району активно впроваджує елементи STEM-освіти в освітній процес. Все почалося з гуртка робототехніки та участі у міжнародній програмі FIRST LEGO League, а дещо згодом STEM «заразила» всі навчальні дисципліни.
З 27 по 30 квітня 2020 року у рамках фестивалю «STEM-весна – 2020» тривав Всеукраїнський STEM-тиждень. Дистанційне навчання не завадило педагогам Бабинської СЗШ організувати на провести STEM-тиждень у рідному навчальному закладі.

Учитель інформатики та математики Кульчак М.В. долучила команду FLL Бабинської СЗШ «United Kingdom» до STEM-тижня. У відеоконференції Zoom, організованій педагогом, учні мали можливість обговорили деталі своїх проектів, а також працювати в парах над створенням 3D моделей будинків, які є частиною проєкту «Modern Ecology Village». Однією з кімнат у модельних будинках є спільна вітальна, яка дозволить людям бути частиною спільноти та насолоджуватися соціальною взаємодією, оскільки саме якість наших відносин впливає на те, наскільки ми щасливі, а спільне життя сприяє здоров’ю та щастю. Проекти будинків також передбачали впровадження програми «Зелений тариф», тому їх дахи обладнані сонячними батареями. 3D- моделі будинків діти створювали у різних програмних середовищах: Sweet Home 3D, LDD (Lego digital designer), Tinkercad, і навіть у редакторі гри «Fortnite», використавши комп’ютерну гру з користю.

Напередодні STEM-тижня учасники команди «United Kingdom» Бабинської СЗШ презентували свій проект на ROBOfirst online сезону 2019-2020 "CITY SHAPER - формуй місто". Зазначимо, що Команда FLL Бабинської СЗШ «United Kingdom» завжди слідує основним цінностям FIRST®: інклюзія (поважати один одного та приймати власні відмінності) та командна робота (сильніші, коли працюємо разом). Кожен член команди важливий і кожна думка цінна, незважаючи на різний вік та досвід учасників. Що важче: вчитись чи навчати? Малай Маргарита, учениця 9 класу Бабинської СЗШ спробувала себе у ролі ментора і допомогла наймолодшій учасниці команди Кульчак Софії (4 клас) створити будинок для «Modern Ecology Village» з підручних засобів, пояснивши принцип дії сонячних батарей та суть програми «Зелений тариф». Також Софія спроектувала і змайструвала модель будинку з LEGO DUPLO. Цей проект об’єднав психологію, математику, фізику, інформатику, інженерію та економіку.

Ще одним цікавим проєктом, який дозволив Кульчак М.В. поєднати математику, фізику, інженерію та застосування сучасних технологій, була голограма зі смартфону. Таку голограму легко створити за допомого смартфона, використовуючи старі коробки від компакт-дисків, ножиці, та скотч. Для молодших школярів це просто чарівна іграшка, а для старшокласників голограма може стати ідеєю для проведення бінарного уроку з двох основних предметів: геометрії (тема «Многогранники. Піраміди») і фізики (тема «Хвильова та квантова оптика. Інтерференція світла»). Такий бінарний урок дозволяє повторити окремі види пірамід; основні елементи та властивості правильної зрізаної піраміди, а також розширити коло застосування законів оптики. Зробити вивчення досить складної теми «Звичайні дроби» веселим та цікавим допомогли розмальовки зі скоротними дробами, запропоновані Мариною Венедиктівною.

Що входить до складу губної помади? Яке число не можна записати римськими цифрами? Відбитки пальців якої тварини практично ідентичні відбиткам людини? Відповіді на ці та інші запитання учні 5-11 класів отримали, взявши участь у онлайн-челенджі "Цікаві факти з STEM-наук", який організувала вчитель хімії Сторчак Т.В. У результаті, учні отримали нові знання та ще з більшим захопленням будуть вивчати природничі науки, оскільки факти, які дізналися учасники дійсно вражають. Цікаво та корисно провести STEM-тиждень, вивчаючи хімію, змогли учні 5-8 класів Бабинської СЗШ, які були активними учасниками «Домашньої лабораторії» та проводили, на основі інформації з сайту «Хімія – це весело» створеного Сторчак Т.В. та на основі власних ідей, різноманітні експерименти, спрямовані на дослідження властивостей хімічних речовин, які можна знайти вдома. Вразило те, з якою відповідальністю учні віднеслись до створення відео, змонтувавши захопливі ролики.

Участь у  STEM–тижні взяла і учитель географії Бабинської СЗШ Долга Н.В., яка провела для учнів 9-10 класів лабораторні роботи у режимі онлайн з природничо-математичних та інженерно-технічних наук, зокрема роботу на тему "Нітрати у продуктах харчування та очистка стічних вод" (9 клас) та інжиніринг на тему "Цікава механіка" (10клас). А 5-7 класи, з ініціативи Долгої Н.В., із задоволенням мейкерували вдома разом зі своїми батьками.

І якщо під час карантину деякі батьки жаліються, що діти просто сидять та грають в комп’ютерні ігри, то учні Бабинської СЗШ самі створюють ігри в середовищі Scratch та вчаться програмувати мовою Python.

І це все не просто гарні слова, фотозвіт тому доказ.

                         



« повернутися до списку новин