Управління освіти Кельменецької районної державної адміністрації

Психологічний супровід національно-патріотичного виховання

Патріотичне виховання –

 «це сфера духовного життя, яка проникає в усе,

що пізнає, узнає, робить, до чого прагне,

що любить і ненавидить людина, яка формується»

В.Сухомлинський.

 

Проблема виховання громадянина-патріота постала перед людством тоді, коли виникла перша держава. Але ми переживаємо період, коли і ця людська цінність переосмислюється та викликає неоднозначне ставлення в суспільстві.

Школа має невичерпні можливості для здійснення громадянського, патріотичного виховання учнів, формування у них відповідних цінностей.

Яка ж роль психологічного супроводу у громадянському вихованні? Це питання було обговорено в Нелиповецькому НВК на черговому засіданні методичного обєднання класоводів та класних керівників закладу. Практичний психолог НВК  ознайомила учасників  з одним із напрямків діяльності  своєї роботи - психологічний супровід виховної роботи, який сьогодні є важливою окремою ланкою  діяльності кожного з практичних психологів.

Рівень громадянськості та патріотизму ми визначаємо, в першу чергу, в учнів 11 класу, і ці показники можна розцінювати як певний результат проведення національно-патріотичного виховання в закладі.

З учнями середньої ланки також проводиться діагностична робота, яка дає можливість з’ясувати, як учні володіють відповідними поняттями, на які аспекти національно-патріотичного виховання треба звернути увагу.

Доведено, що успішність виховання особистості великою мірою залежить від особистості педагога, який повинен володіти високими моральними якостями, ґрунтовними знаннями, педагогічними технологіями.

Важливу роль у національно-патріотичному та громадянському вихованні школярів відіграє класний керівник, його особистий приклад, його погляди та практичні дії мають бути взірцем для наслідування.

Тому  психологічний супровід  охоплює і роботу з педагогами. Вчителі отримують інформацію щодо вікових та індивідуальних особливостей наших учнів, підвищують рівень психологічних знань та постійно займаються самоосвітою.

Важлива роль у формуванні громадянськості, патріотизму належить і сім’ї. Психологічна служба має приділяти особливу увагу роботі з батьками – це  групові та індивідуальні консультацій, виступи на класних та загальношкільних зборах. Мета цієї роботи – підвищення рівня психологічних знань батьків, ознайомлення їх із сучасними психолого-педагогічними знаннями.

Практичний психолог Федорюк Н.А.



« повернутися до списку новин