Психологічний супровід національно-патріотичного виховання
Патріотичне виховання –
«це сфера духовного життя, яка проникає в усе,
що пізнає, узнає, робить, до чого прагне,
що любить і ненавидить людина, яка формується»
В.Сухомлинський.
Проблема виховання громадянина-патріота постала перед людством тоді, коли виникла перша держава. Але ми переживаємо період, коли і ця людська цінність переосмислюється та викликає неоднозначне ставлення в суспільстві.
Школа має невичерпні можливості для здійснення громадянського, патріотичного виховання учнів, формування у них відповідних цінностей.
Яка ж роль психологічного супроводу у громадянському вихованні? Це питання було обговорено в Нелиповецькому НВК на черговому засіданні методичного об’єднання класоводів та класних керівників закладу. Практичний психолог НВК ознайомила учасників з одним із напрямків діяльності своєї роботи - психологічний супровід виховної роботи, який сьогодні є важливою окремою ланкою діяльності кожного з практичних психологів.
Рівень громадянськості та патріотизму ми визначаємо, в першу чергу, в учнів 11 класу, і ці показники можна розцінювати як певний результат проведення національно-патріотичного виховання в закладі.
З учнями середньої ланки також проводиться діагностична робота, яка дає можливість з’ясувати, як учні володіють відповідними поняттями, на які аспекти національно-патріотичного виховання треба звернути увагу.
Доведено, що успішність виховання особистості великою мірою залежить від особистості педагога, який повинен володіти високими моральними якостями, ґрунтовними знаннями, педагогічними технологіями.
Важливу роль у національно-патріотичному та громадянському вихованні школярів відіграє класний керівник, його особистий приклад, його погляди та практичні дії мають бути взірцем для наслідування.
Тому психологічний супровід охоплює і роботу з педагогами. Вчителі отримують інформацію щодо вікових та індивідуальних особливостей наших учнів, підвищують рівень психологічних знань та постійно займаються самоосвітою.
Важлива роль у формуванні громадянськості, патріотизму належить і сім’ї. Психологічна служба має приділяти особливу увагу роботі з батьками – це групові та індивідуальні консультацій, виступи на класних та загальношкільних зборах. Мета цієї роботи – підвищення рівня психологічних знань батьків, ознайомлення їх із сучасними психолого-педагогічними знаннями.
Практичний психолог Федорюк Н.А.