Управління освіти Кельменецької районної державної адміністрації

Наочність як засіб словникового запасу молодших школярів

  16 жовтня 2018 року на базі Вороновицького НВК відбувся районний семінар вчителів англійської мови з теми «Наочність як засіб словникового запасу молодших школярів».

      Педагоги та учні Вороновицького НВК на чолі з директором Польською Іреною Пилипівною  щиро зустріли   учасників семінару. Під час  візитки учні творчо і натхненно розповіли про свою школу, вчителів та учнів, а педагогічний колектив привітав учасників веселим таночком.

      Учитель англійської мови  Білик Наталія Володимирівна  провела відкритий урок у 4 класі з використанням різних форм роботи на тему «Шкільне життя». Під час уроку учні повторили  лексику з теми, вчилися читати слова та виділяти спільний звук, читати та перекладати прислів’я. На уроці учні показали індивідуальні проекти: презентація «Наша школа», кросворд шкільних слів (ключове слово favorite), розповіді про улюблений день та уроки цього дня. Також на уроці було представлено різні види наочності, які сприяли  кращому розумінню та засвоєнню англійської мови, її лексичних одиниць, граматичних структур, фонетичного аспекту. Так як розрізняють два види наочності: слухову (озвучення образу) та зорову (вербально – графічна), тому вчитель  уміло поєднала слово і різні види наочності.  

         Керівник районного методичного об’єднання вчителів англійської мови Андрущак Аліса Спиридонівна продемонструвала відео урок у 1 класі «Моя сім’я», на якому було представлено різні форми роботи  згідно рекомендацій концепції нової української школи. Аліса Спиридонівна продемонструвала як  доцільно  використовувати наочність: як стимулювання процесу засвоєння матеріалу, як додатковий засіб запам'ятовування і збереження інформації, як яскравий опорний сигнал, що сприяє розвитку таких здібностей дитини, як уява, зорова та емоційна пам'ять. Також було  враховано відсутність попереднього навчального досвіду в маленького учня, а тому вчитель  опиралась на досвід, набутий ним у дошкільний період (уміння розглядати й обговорювати зображене на малюнках; навички розмальовувати, вирізати, клеїти, ліпити, співати, танцювати, розповідати вірші, виконувати фізичні рухи, розігрувати короткі сценки тощо).

     Методист РМК Паламар Таїсія Миколаївна звернула увагу на дотримання методичних рекомендацій щодо проведення уроків у початкових класах, особливо в 1 класі згідно рекомендацій щодо викладання в  НУШ. Таїсія Миколаївна наголосила, що застосування різних видів наочності на уроках іноземної мови у початковій школі актуально  в сучасній освіті, особливо важлива роль наочності в процесі розвитку мислення у школярів молодшого віку. Ефективність оволодіння мовним матеріалом молодшими школярами залежить від правильного поєднання різних видів наочності, використання різних видів наочності в тісному зв’язку з різними формами, методами та прийомами навчання, підтримання мотивації до вивчення іноземної мови в цілому. Формування іншомовної комунікативної компетентності у дітей молодшого шкільного віку неможливе без доцільного застосування різних видів наочності.

Таїсія Миколаївна також наголосила, що гра, як відомо, є природнім середовищем спілкування дітей. Для набуття первинного іншомовного комунікативного досвіду варто застосовувати різноманітні ігрові завдання: ситуативні, змагальні,  ритмомузичні та художні, усвідомлюючи їхній потенціал в іншомовному навчанні. Використовуючи гру на уроці, учителю потрібно чітко розуміти той дидактичний результат, який планується отримати. Але цей результат не може бути мотивом для діяльності дитини. Гра повинна змінювати взаємостосунки між дітьми і дорослим вчителем: вчителю бажано шукати можливість приймати участь і грати разом з дитиною тому, що атмосфера гри руйнується під оком стороннього спостерігача.

По завершенню семінару було прийнято методичні рекомендації.



« повернутися до списку новин