Управління освіти Кельменецької районної державної адміністрації

Інноваційні підходи до навчання та організації змісту навчальної діяльності на уроках фізичної культури

     Систематичні заняття фізичними вправами впливають на розвиток учнів, зміцнення їхнього здоров’я.

Поєднання занять з фізичної культури з навчанням  підвищує його ефективність, оскільки фізичні вправи подовжують тривалість продуктивної розумової роботи.  В учнів, які регулярно займаються  фізкультурою, краще ростуть кістки, а зв’язки  і мязи стають міцнішими;  у них краще треноване серце, а життєва ємність легень більша, ніж в учнів, які не займаються фізичними вправами. Під впливом занять з фізичної культури відбуваються значні зміни в організмі школярів, підвищується їх стійкість до несприятливих факторів навколишнього середовища. Учні краще пристосовуються до сучасних умов життя, менше хворіють.

     Велика роль у досягненні таких результатів належить урокам фізичної культури. Тому в середній ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Подвір’ївка вчителем фізичної  культури, керівником районного методичного об’єднання вчителів фізичної культури та «Захисту Вітчизни» Козаком О.В. було проведено майстер-клас на тему: «Інноваційні підходи до навчання та організації змісту навчальної діяльності на уроках фізичної культури».

     Під час проведення майстер-класу  присутні мали можливість ознайомитися з інноваційними підходами до проведення уроків фізичної культури в школі, основними елементами техніки з різних ігрових видів спорту та використання їх у процесі викладання.

     Метою  заходу було:
-
    збагачення теоретичного та практичного досвіду;
-
    закріплення знань та вмінь і відпрацювання навичок;
-
    заохочення вчителів до оптимізації уроків фізичної культури  за допомогою рухливих ігор;
-
    формування позитивного ставлення учнів початкової школи  до фізичного виховання.

     Перед вчителем – майстром стояли такі завдання: 
-    передача свого досвіду роботи шляхом прямого і коментованого показу послідовності дій, методів, прийомів і форм педагогічної діяльності;
-
    спільне відпрацювання методичних підходів;
-
    рефлексія власної професійної майстерності учасниками майстер класу;
-
    надання допомоги учасникам майстер-класу у визначенні завдань саморозвитку, формуванні індивідуальної програми самоосвіти.

     Серед присутніх на майстер-класі були вчителі початкових класів, які викладають фізичну культуру,  заступник директора школи з НВР  Бабинчук Л.О.

     Заступником директора було висвітлено основні аспекти методичної діяльності педагога, ознайомлено аудиторію з його творчою майстернею, досягненнями як вчителя фізичної культури та захисту Вітчизни.

     Учитель повинен постійно підвищувати свій професійний рівень, брати участь у громадському житті, постійно дбати про підвищення свого загального фахового і культурного рівня, добре знати літературу, мистецтво, знайомитися з новинами науки, техніки, спорту тощо. Козак О.В. – це високого рівня професіонал, який володіє ініціативою, творчістю, ефективними формами і методами організації освітнього процесу. У своїй практиці вчитель впроваджує інноваційні технології, проводить уроки у формі змагань, рухливих ігор тощо. Головним правилом його діяльності є зацікавлення учнів, формування інтересу до пізнання нового, допомога та наставництво у роботі з дітьми. Олександр Васильович творчо впроваджує особистісно орієнтовану технологію розвитку критичного мислення, що сприяє активізації пізнавальної діяльності учнів, зростанню рівня фізичної підготовки та загартованості учнів. Результатом його діяльності є неодноразові щорічні перемоги вихованців на районному, обласному та всеукраїнському рівнях.

    В ході проведення майстер-класу Козаком О.В.  було проведено теоретичну підготовку із визначення моторної щільності уроку, частоти серцевих скорочень, контроль за якими так важливий для збереження життя та здоровя школярів.  Адже  графік пульсометрії одного або двох учнів, проведений на уроці фізичної культури, дасть можливість визначити співвідношення між навантаженнями і фізіологічними особливостями або станом здоров'я учня. За графіком можна судити про рівень функціональних можливостей, правильністю розподілу навантажень та інтервалів відпочинку.    

     Крім того, було розкрито оздоровче, освітнє та виховне значення рухливих ігор, їх вплив на виховання та фізичний розвиток учнів. Найкращими «ліками» для дітей від рухового «голоду» є рухливі ігри та естафети. Треба щоб із раннього дитинства кожна особистість була переконана у необхідності збереження і зміцнення свого здоров'я, ведення здорового способу життя, прагнула доброго фізичного стану.

     Практична частина, в якій брали участь педагоги, закінчилася  підведенням підсумків. Мета досягнута, завдання виконано. Майстер-клас пройшов на високому педагогічному рівні.



« повернутися до списку новин